niedziela, 16 sierpnia 2015

Bez własnej opinii

Środek dnia, siedzisz w parku ze znajomymi. Gadacie, opowiadacie, plotkujecie.
Wszyscy mówicie co lubicie a czego nie.
Nagle ty mówisz co lubisz robić. Widzisz wzrok innych, oceniasz reakcje i nagle zmieniasz zdanie... Po czym dowiadujesz się, że zgadzają się z twoją pierwszą opinią.
                             Często tak masz?
Ja miałam kilka takich sytuacji (podobnych)
Nie siedziałam z zaufanymi przyjaciółmi, więc byłam lekko spięta, bo nie znałam zbyt dobrze towarzystwa. Nie wiedziałam co powiedzieć, nawet starałam się najpierw przemyśleć to co chce powiedzieć. Nagle coś powiedziałam... Lecz spotkałam się z odmiennym poglądem u innych.. Więc zaczęłam kręcić i jakoś wybrnęłam z tego.
               Jednak czy warto było?
To była moja własna opinia, którą mam prawo przedstawić. Więc dlaczego wstydzę się jej przy kimś kogo praktycznie nie znam? To głupie!
      Skończyłam z tym i od kilku lat wyrażam swoją opinię bez obawy przed reakcją innych.
Nawet spotkałam się z wieloma opiniami, że jestem asertywna.
Bo nie warto się bać opinii ludzi których ledwo znamy, a prawdziwy przyjaciel przedstawi swoją opinię tak, by nas nie zranić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz